« terug naar vorige pagina

Kwaliteit

In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Om uw mening te horen over onze dienstverlening maken we gebruik van patiënten enquêtes. Dit doen wij eens in de drie jaar. Daarnaast hebben wij een ideeën bus, waarin u uw ideeën en wensen kenbaar kunt maken. Op basis van de uitkomsten van de enquêtes en de wensen en ideeën uit de ideeën bus verbeteren wij de kwaliteit van onze dienstverlening.

Uit het patiënttevredenheidsonderzoek, uitgevoerd eind 2020, blijkt dat patiënten onze praktijkvoering op diverse aspecten zeer waarderen. Daar zijn we erg blij mee! Positieve punten die naar voren komen zijn o.a. de behulpzaamheid van de medewerkers, het klimaat, voldoende licht en speelgelegenheid in de wachtkamer, de spreekuurorganisatie en de netheid en hygiëne in de praktijk.

De volgende verbeterpunten zijn doorgevoerd:

  • Muziek in de wachtkamer. Deze is tevens wat harder gezet, omdat anders gesprekken aan de balie gevolgd kunnen worden
  • Onze assistentes gaan belangstellende telefoontjes doen uit naam en in opdracht van de artsen naar patiënten die bijvoorbeeld terugkomen na een opname in het ziekenhuis
  • Er wordt nog duidelijker gecommuniceerd waar men terecht kan met klachten. Namelijk via de website en het wachtkamerscherm
  • Patiënten zijn op verschillende manieren geïnformeerd over hoe zij hun eigen medische dossier in kunnen zien

Heeft u wensen of ideeën? Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze praktijk naar een hoger plan tillen. Geef uw tip door aan uw huisarts of aan de assistente. Of stuur een e-mail aan hetraan@hcdo.nl.

Wilt u graag deelnemen aan de patiënten enquête? Laat het ons weten!